Α Λυκείου: ύλη μαθημάτων φυσικών επιστημών για το 2014-15
ΦΥΣΙΚΗ
Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιβλίο: «Φυσική Α’ Γενικού Λυκείου» των Ι. Βλάχου κ.ά.
1.1 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
1.1.1 έως και 1.1.9
Εργαστηριακή άσκηση: Μελέτη ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης
κίνησης
1.2 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΕ ΜΙΑ
ΔΙΑΣΤΑΣΗ
1.2.1 έως και 1.2.8
1.3 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
1.3.1 έως και 1.3.4, 1.3.7
Δεν αποτελούν μέρος της εξεταστέας – διδακτέας
ύλης, όλες οι ερωτήσεις, ασκήσεις και προβλήματα που αντιστοιχούν σε ύλη που αφαιρείται.
Επιπλέον αφαιρούνται οι ασκήσεις 6 και 12 (σελίδα 157 και 158 αντίστοιχα).
2.1 ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
2.1.1 έως και 2.1.3 εκτός
από τη σελίδα 170 «Η δυναμική ενέργεια U …» έως τη σελίδα 172 «…διαφορές των δυναμικών ενεργειών»
2.1.4 εκτός από τη σελίδα 174
«Ποσοτικά η διατήρηση …» έως και τη γραμμή πριν από τη σχέση ΔΚ+ΔU=0 (η σχέση αυτή είναι εντός της ύλης)
2.1.6
Δεν αποτελούν μέρος της εξεταστέας – διδακτέας
ύλης, όλες οι ερωτήσεις, ασκήσεις και προβλήματα που αντιστοιχούν σε ύλη που
αφαιρείται. Επιπλέον αφαιρείται και η άσκηση 20 (σελίδα 195).
Εργαστηριακή άσκηση: Μελέτη και έλεγχος της διατήρησης της
μηχανικής ενέργειας στην ελεύθερη πτώση
Παρατηρήσεις:
Τα ένθετα σε έγχρωμο (πράσινο) φόντο και οι
περιλήψεις κεφαλαίων δεν αποτελούν διδακτέα - εξεταστέα ύλη.
ΧΗΜΕΙΑ
Α΄
ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα
διδαχθεί το βιβλίο «Χημεία» Α'
Λυκείου.
Η
διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
|
1.3. «Δομικά σωματίδια της ύλης – Δομή του
ατόμου – Ατομικός αριθμός – Μαζικός αριθμός – Ισότοπα»
|
Παρατήρηση: Από τον
πίνακα 1.4: Μάζα και φορτίο υποατομικών
σωματιδίων, να μην απομνημονευθούν οι στήλες «Μάζα/g»
και «Φορτίο/C».
|
1.5. «Ταξινόμηση της ύλης – Διαλύματα –
Περιεκτικότητες διαλυμάτων – Διαλυτότητα»
|
Παρατήρηση: Το σχήμα 1.13 Κατανομή
χημικών στοιχείων στη γη και στον άνθρωπο, να μην απομνημονευθεί.
|
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Παράγοντες που επηρεάζουν την
ταχύτητα διάλυσης».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
2: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ – ΔΕΣΜΟΙ
|
2.1
«Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων»
|
Παρατήρηση: Ο
Πίνακας 2.1 Κατανομή ηλεκτρονίων σε
στιβάδες, στα στοιχεία με ατομικό αριθμό Ζ=1-20 να διδαχθεί, αλλά να
απομνημονευθεί μόνο η στήλη «στοιχείο».
|
2.2 «Κατάταξη των στοιχείων (Περιοδικός
Πίνακας). Χρησιμότητα του Περιοδικού Πίνακα»
|
2.3
«Γενικά για το χημικό δεσμό. – Παράγοντες που καθορίζουν τη χημική
συμπεριφορά του ατόμου. Είδη χημικών δεσμών»
|
2.4 «Η γλώσσα της Χημείας-Αριθμός
οξείδωσης-Γραφή τύπων και εισαγωγή στην ονοματολογία των ενώσεων»
|
Παρατηρήσεις: α) Ο Πίνακας 2.3 Ονοματολογία των κυριότερων μονοατομικών
ιόντων να διδαχθεί και να απομνημονευθεί.
β) Από τον Πίνακα 2.4 Ονοματολογία των κυριότερων πολυατομικών ιόντων να απομνημονευθεί
ολόκληρη η 1η στήλη. Από τη 2η και
την 3η στήλη να απομνημονευθούν οι ονομασίες και οι συμβολισμοί των
πολυατομικών ιόντων: κυάνιο, όξινο
ανθρακικό και υπερμαγγανικό.
|
γ) Από τον Πίνακα 2.5 Συνήθεις τιμές Α.Ο. στοιχείων σε ενώσεις τους να απομνημονευθούν
οι Α.Ο. των K, Na, Ag, Ba, Ca, Mg, Zn, Al, F
και από το Η ο (+1), το Ο ο (-2), το Cl, Br, I ο (-1).
|
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΟΞΕΑ-ΒΑΣΕΙΣ-ΑΛΑΤΑ-ΟΞΕΙΔΙΑ
|
3.5 «Χημικές αντιδράσεις» (Πως συμβολίζονται οι χημικές
αντιδράσεις, Χαρακτηριστικά χημικών αντιδράσεων, Μερικά είδη χημικών
αντιδράσεων)
|
Παρατηρήσεις:
α)
Η Σειρά δραστικότητας ορισμένων
μετάλλων και αμετάλλων να διδαχθεί αλλά να μην απομνημονευθεί.
|
β)
Ο Πίνακας 3.1 Κυριότερα αέρια και
ιζήματα να διδαχθεί αλλά να μην
απομνημονευθεί.
|
γ) Από την υποενότητα «2.
Εξουδετέρωση», να μην διδαχθούν οι αντιδράσεις:
Όξινο
οξείδιο + βάση, Βασικό οξείδιο + οξύ, Όξινο οξείδιο + βασικό οξείδιο
|
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική
ανάλυση ιόντων».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ
|
4.1 «Βασικές έννοιες για τους χημικούς υπολογισμούς: σχετική
ατομική μάζα, σχετική μοριακή μάζα, mol , αριθμός Avogadro, γραμμομοριακός όγκος»
|
Παρατήρηση: Στην υποενότητα Γραμμομοριακός όγκος (Vm), να
διδαχθεί μόνο ο ορισμός του γραμμομοριακού όγκου και η τιμή του σε STP.
|
4.2 «Καταστατική εξίσωση των αερίων»
|
Παρατήρηση: Να μην διδαχθούν οι τρείς νόμοι των αερίων
|
4.3 «Συγκέντρωση διαλύματος
– αραίωση, ανάμειξη διαλυμάτων»
|
4.4
«Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί».
|
Παρατήρηση: Να μην διδαχθούν οι υποενότητες:
Ασκήσεις στις οποίες η ουσία που δίνεται ή ζητείται δεν είναι
καθαρή
Ασκήσεις στις οποίες δίνονται οι
ποσότητες δύο αντιδρώντων ουσιών
Ασκήσεις με διαδοχικές αντιδράσεις
|
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί
το Πείραμα «Παρασκευή διαλύματος
ορισμένης συγκέντρωσης – αραίωση διαλυμάτων».
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Α΄ ΤΑΞΗ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθεί το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ» της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου
των Καστορίνη Α., Κωστάκη -
Αποστολοπούλου Μ., Μπαρώνα – Μάμαλη Φ., Περάκη Β., Πιαλόγλου Π.
Τα κεφάλαια να διδαχτούν με τη σειρά: 1, 9, 10, 11,
3, 12.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
|
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
|
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
|
Κεφάλαιο 1
|
ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ
ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
|
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
|
Κεφάλαιο 9
|
ΝΕΥΡΙΚΟ
ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της
παραγράφου: Συνάψεις.
Η διδασκαλία των εννοιών: «Δυναμικό ηρεμίας» και «Νευρική
ώση» να γίνει από τις Οδηγίες
Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………..)
|
Κεφάλαιο 10
|
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ
ΟΡΓΑΝΑ- ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Υποδοχείς – Αισθήσεις
|
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
|
Σωματικές Αισθήσεις
|
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
|
|
Ειδικές Αισθήσεις
|
Να μη διδαχθεί η παράγραφος
«Βιοχημεία της
όρασης».
|
|
Κεφάλαιο 11
|
ΕΝΔΟΚΡΙΝΕΙΣ
ΑΔΕΝΕΣ
Εισαγωγή – ορμόνες- τρόποι δράσης ορμονών
|
Να διδαχθεί η «Εισαγωγή» του κεφαλαίου στην οποία παρατίθενται τα είδη των αδένων και
των ορμονών και η ενότητα «Ορμόνες»
που περιλαμβάνει και την παράγραφο: «Τρόπος
δράσης ορμονών».
|
Αδένες
|
Να μη διδαχθεί η ενότητα
|
|
Κεφάλαιο 3
|
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ
ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
|
Κεφάλαιο 12
|
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ –
ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εισαγωγή - Δομή και Λειτουργία αναπαραγωγικού συστήματος
|
Να διδαχθεί όλη ενότητα.
Η διδασκαλία του «Εμμηνορρυσιακού κύκλου» να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………………)
|
Από τη μείωση στη γονιμοποίηση
|
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
|
|
Ανάπτυξη του εμβρύου- Τοκετός
|
Nα διδαχτεί όλη η ενότητα εκτός των παραγράφων:
«Αυλάκωση»,
«Εμφύτευση»,
«Σχηματισμός πλακούντα»,
«Ανάπτυξη του εμβρύου»,
«Τοκετός»,
«Ανάπτυξη
μετά τον τοκετό – Γήρας»
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου